החלטתם למתג את העסק?

ההחלטה להתחיל בתהליך מיתוג הינה לכשעצמה צעד חשוב בהתפתחות העסק.
מניסיוני רוב בעלי העסקים הפונים לסטודיו למיתוג, מגיעים בשלים ומבינים את חשיבות המיתוג כבסיס לשיווק מוצלח ולקידום העסק.
הם כבר עברו תהליך עצמי והחליטו לקחת את העסק צעד גדול קדימה ומגיעים מוכנים לשיתוף פעולה.
וכשיש מוכנות ושיתוף פעולה קורים דברים נפלאים.
"תהליך מיתוג" – המילה "תהליך" מסמלת דרך שהעסק צריך לעבור בכדי להפוך למותג, דרך המורכבת מכמה שלבים, השינוי בה הדרגתי ומביא לתוצאה מסויימת.
דרך זו מתחילה בהבנת מהות העסק, המסרים והערכים, הגדרת תחום ההתמחות, קהל היעד, הבידול, המיצוב, המתחרים,
מצב השוק ועוד נושאים רבים שבעל העסק ואיש המיתוג נדרשים להגדיר בתחילת התהליך.
כל ההתכנסות הזו מסייעת לבעלי העסק, ומחייבת אותם לעשות סדר, להיות ממוקדים, להבין את המטרות, להגדיר יעדים,
לבחור דרך פעולה (אסטרטגיה) ולפעול למען הצלחת התהליך.
תהליך המיתוג כולל גם את בניית השפה הגרפית: לוגו, תמונות, סמלים, פונטים, אלמנטים גרפיים וגם השפה בה יכתבו המסרים (קופירייטינג, כתיבה שיווקית).
המשך התהליך מוקדש להטמעת המיתוג, להלבשת המיתוג על עזרים גרפים שונים ובחירת מדיות שונות לפעולה, לדוגמה:
אתר אינטרנט, פעילות שיווקית ברשתות חברתיות, פרסום, שלטי חוצות, עלון תדמיתי/שיווקי, כרטיסי ביקור, ניירת משרדית, ניוזלטר ועוד
ופעילויות נוספות כמו: פעילות יחסי ציבור, אירועים, כנסים, השתתפות בתערוכות ועוד…

לכל עסק מתאימה דרך הטמעה שונה, החשיבה צריכה להיות יצירתית ולהביא בחשבון את התקציב ואת קהל היעד אילו פונה העסק.
חשוב למצוא רעיונות מקוריים, שיבליטו את הייחוד של העסק, יניעו לפעולה ויסיעו בהפיכת העסק/המוצר/השירות למותג מצליח.

העבודה צריכה להיות עקבית, צריך ליצור רצף ולחזור על המסרים. שפת המיתוג צריכה להיות אחידה בכל העזרים ובכל המדיות
ורק כך ניתן להשיג תוצאות, זה לא קורה ביום , שבוע או חודש, זה תהליך.
לעיתים צריך לתקן או לשנות מעט בהתאם לתגובות ולנסיבות, ואסור להפסיק או לוותר, מכיוון שתוצאות משמעותיות ניתן לראות רק כשיש עשיה משמעותית ועקבית לאורך זמן.

בסופו של דבר זה בהחלט תהליך מרתק ומתגמל ואם החלטתם לצאת לדרך סימן שעליתם על דרך המלך.
ב ה צ ל ח ה !

להתראות בקרוב
ושיהיה רק טוב
רויטל

 דפדוף בין פוסטים:

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן