לא פעם אני נתקלת במנהלים המתקשים להבין איך מיתוג יקדם את החברה שלהם להצלחה בשיווק ובמכירות. חשוב להבין שמיתוג הוא הבסיס לשיווק מוצלח, או יותר מדויק לומר – מיתוג זה שיווק! ובלי שיווק בלתי אפשרי להצליח.
מהם היתרונות של מיתוג?
מיתוג מקצועי בונה את זהות החברה, ויש לו השפעה עצומה על מה שחושבים ומרגישים הלקוחות הפוטנציאלים כלפי המותג.
זכרו שבסופו של דבר אנשים קונים מהלב, מהרגש ולא מהמוח. אם לא תספרו, תרגשו את ללקוחות ותטמיעו במוחם את כל מה שחשוב שידעו אודות החברה (המוצר/השירות) לא תצליחו לעורר בהם ענין ולגרום להם לקנות.
המיתוג מדבר אל הלקוחות הפוטנציאלים בשפה שלהם
מעביר להם מסרים ברורים ועקביים
מייצר שפה גרפית מושכת ומבדלת
מחדד את הערך המוסף ואת הבטחת המותג
מציג את החברה באור לו היא ראויה
המיתוג הוא התשתית לבניית זהות עסקית מגובשת, המחברת את הלקוחות למותג ויוצרת איתם מערכת יחסים עקבית ונאמנה לטווח ארוך.
מיתוג מוצלח יוצק ערך לחזון החברה, מפיח בו רוח חיים, מרגש, סוחף ונחרט בזכרונם של הלקוחות.
מיתוג מקצועי ומושקע משדר חברה מקצועית אמינה ומבוססת המשקיעה בלקוחות, ולעומת זאת, מיתוג לא מקצועי, מרושל ומיושן יבנה תדמית של חברה לא יציבה, לא מקצועית, לא אמינה ובסופו של דבר יגרום לה נזק.
המיתוג הוא מגדלור
המיתוג מהווה גם עבור החברה עצמה מעין מגדלור ששומר ומחייב אותה לעמוד בהבטחה שלה ללקוחות, לספק מענה ראוי לציפיותיהם ולהצדיק את המותג שהפכה להיות.
המיתוג מקרין ומשפיע לטובה על העובדים
חברה ממותגת היא חברה בה העובדים מחוברים לערכי המותג. הם מעורבים יותר ויש להם אג'נדה ואחוות יחידה. עובדים כאלה תורמים לחברה והופכים באופן טבעי לשגרירים ולמקדמי החברה ברשתות החברתיות, בהבאת עובדים חדשים, ובדרכים נוספות.
מי לא רוצה לקוחות נאמנים?
מיתוג מקצועי מחבר את קהל היעד לחברה, מֶתָקַשֵּׁר בצורה מרגשת את סיפור המותג, נחרט בזיכרון, ויוצר הזדהות עם החברה.
המיתוג מייצג את ההצלחות של החברה וגורם לאנשים לחבור אליה ולהיות שותפים למסע שלה, הם מתלהבים ומפיצים מסרים אוהדים וחוויות של ההצלחה. רבים מצטרפים לחגיגה וכתוצאה מכך קהל הלקוחות הנאמנים גדל.
מיתוג בונה אמון
מיתוג חזק מעניק ללקוחות תחושת יציבות, אמון ואמינות. גורם להם לסמוך על החברה, לבטוח בה ולהאמין שאצלה נמצאים הפתרונות לכאבים שלהם.
מיתוג מבליט את היתרונות ומקטין את התחרות
מיתוג יצירתי ומיוחד עוזר לחברה לבלוט מעל המתחרים, מבליט את יתרונותיה, ממצב אותה במקום גבוה וכתוצאה מכך גורם להקטנת התחרות.
המיתוג הוא לא לוגו, אתר, או כרטיס ביקור!
בעלי עסקים רבים נכנסים לתהליך מיתוג וחושבים שהמיתוג הוא לוגו, אתר, או כרטיס ביקור וזהו, הם סימנו "וי" על מיתוג. אבל זאת טעות , המיתוג הוא פעולות רבות שנעשות במטרה לבנות מותג. הלוגו, האתר, כרטיס הביקור, העלון השיווקי, המודעה ברשת, אלו הם רק חלק מתוצרי המיתוג – עזרי השיווק, איתם חייבת החברה לעבוד, לפרסם, להטמיע, לשווק ולמכור.
מה כולל תהליך מיתוג?
אנשי המיתוג עורכים אפיון מקיף, בונים תשתית מיתוגית חזקה, מגדירים בידול ואסטרטגיה מדויקת, יוצרים את שפת המותג, מעצבים עזרים גרפיים וכותבים תכנים ממוקדים.
מלבד פרסום במדיות השונות, מבוצעים מהלכי מיתוג נוספים כמו: פעילות יחסי ציבור, אירועים וכנסים, התנדבות ותרומה לחברה, הרצאות, קידום מכירות ועוד אינסוף רעיונות יצירתיים הבאים לתמוך באסטרטגית המותג.
חלק מכריע הוא עבודת ההטמעה, הפרסום והשיווק. זה החלק שרבים לא מייחסים לו את החשיבות הראויה. חשוב להבין ששפת המיתוג והעזרים הגרפיים שהוכנו בתהליך המיתוג הם כלים שאיתם הכרחי לדעת לעבוד אם המטרה היא לבנות מותג מצליח.
אז איך ממנפים את החברה בעזרת המיתוג?
מי שישקיע, יעשה עבודה עקבית ושיטתית במדיות השונות וימקסם את כל האפשרויות, יזכה לבנות את עצמו כמותג חזק ומצליח ויקטוף את פירות המיתוג.
אחרי תקופת הטמעה, מתחילים לראות שינוי לטובה. פתאום מרגישים שיש השפעה על הקהל, שדברים מתחילים להתפתח, שמגיעות פניות איכותיות, ושאנשים מתייחסים אל החברה כאל מומחית בתחומה ורוצים לחבור אליה.
כמובן שזה תהליך וצריך להתמיד, לפרסם ולשווק, להתעדכן ולחדש ולפתח את המותג בהתאם לתקופה ולנסיבות. אם מתמידים רואים תוצאות!
אל תפספסו את המקפצה שמעניק לכם המיתוג, כי מיתוג מקצועי ימנף את החברה ויעיף אותה למעלה.
כתבו לי האם מצאתם במאמר יתרונות שיכולים למנף גם את החברה/העסק שלכם ?
אני כאן כדי לייעץ ולעזור לדברים לקרות.
צריך לעשות רק דבר אחד פשוט – לדבר איתי
רויטל
052-3349-525
revitalg@brandgroup.co.il